Bismilahirahmanirrahim. Assalammulaikum.
Welcome To My Blog And Thank You For Stopping By!

Facebook Twitter Tumblr

Wednesday 25 April 2012

Alhamdullilah Ya Rabbi :')


Assalammualaikum. 

Syukur ya Allah, saya diterima masuk ke Kolej Matrikulasi Selangor yang terletak di Banting ta berjauhan dengan rumah saya. Akhirnya, saya dapat lihat kembali senyuman di wajah ibubapa saya *yayyyy! Hehe happy sesangat sebab ramai kawan dapat matriks yang sama. Alhamdullilah, saya tidak keseorangan. Paling happy bila saya tahu Aida, Asy, Esya juga dapat matrikulasi yang sama. Cuma Esya dengan Asy masih menunggu keputusan UPU yang bakal menjelma ta lama lagi. Saya pun menunggu ni walaupun hati sudah terpaut pada matrikulasi. Hmm saya terpilih untuk mengikuti progam sains 1 tahun di sana, insyaAllah saya akan lakukan yang terbaik demi masa depan saya sebab saya yang menentukan masa depan saya sendiri. Saya mungkin tidak pandai dengan keputusan SPM yang tidak seberapa tapi saya bersyukur sangat saya diterima juga di matrikulasi. Walaupun dahulu saya inginkan diploma dalam sains di UiTM tapi kalau ikutkan sesi pelajarannya lama hingga 3 tahun (6 sem). InsyaAllah juga cita-cita saya ingin menjadi seorang doktor tercapai suatu hari nanti *aicehh! Haha paling paling happy bila saya dapat tahu ta lama lagi abah saya na belikan instax camera dari fujifilm. Haaaaaa ta sabaq doh ni ceq na dapat camera tuh! Nanti boleh "snap sana snap sini" dengan kengkawan. Hihihi. Alhamdullilah, setelah apa yang berlaku dalm hidup saya (tidak kira susah atau senang) akhirnya saya dapat juga menikmati kemanisan hidup ni. Walaupun hati saya pernah disakiti dan dilukai, saya redha kerana itulah ujian dari Nya. Oklah, nanti kita story-story lagi. 

Terima kasih sesangat kepada sesiapa yang membaca post saya, walau satu patah perkataan sekali pun saya sanagt berterima kasih. Byebye, assalammualaikum XD

4 comments:

  1. JIEEEEEEEEEEEEEE KITA SAMAA!! YEYYYY~ BOLEH JMPA JIE LAGI KAT MATRIKKK hohoooo :D tp farah jurusan akaun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. LAAAA YEE KAAAA?! XD jie ingatkan farah dapat dekat perlis. yayyyyyyy! sumpah jie happy ohh. ta kesah lah asalkan dapat jumpa. jie jurusan sains. weeeeee! XD

      Delete
  2. yep me too jie. Ramai dak sains dapat selangor. Tapi akaun sikit je. Tak kisah laa. janji ramai dak skola kita ada. hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu ta pa. exited nya pergi da ramai kawan-kawan kan. hihi :D insyaAllah jie tgk upu dlu. haihh ta saba na belajar semula mcm dulu :)

      Delete